Thursday 23 August 2012

HAri Raya BAB 2 (KAwan Sekolah Menengah ku)

Yang ni kisah hari raya ke 3 dan ke 4 ku..Mcm biasa lah kalau hari raya memang beraya lah kan tak kan lah duduk rumah.baju raya siap siap dibeli dan dibuat berbulan awalnya + cantik cantik tak kan kot duduk rumah ja kan.So hari raya ke 3 dan 4 aku minta kawan sekolah aku menemani aku dalam kereta.mcm aku katakan aku ni sangat teruk menghafal jalan.walaupun di bandar ku sendiri Kuching.Aku masih belum menghafal jalan nya.tak habis2 sesat walaupun di tempat sendiri tauuu....sebab tu aku perlu ada sorang di sebelah aku time driving.hehe


PERINGATAN UNTUK KALI KE 2.: ABAIKAN MUKA AKU YG GEMUK DALAM GAMBAR TU K.HAHAHAH.BUAT BUAT TAK NAMPAK JA K K.hik hik




Kawan kawan sekolah ku time form 5.Semua muka masih sama dan perangai pun masih sama.hahahah.Sayang Korang !!


Dari Kiri Nur Farhana(Unimas),Freddy Kennedy(UITM Samarahan),Rahim(Uitm Samarahan),Hafizah Hanum(Politeknik  KK)

So Anthony kawan sekolah ku dari kelas 5S1 aku ajak teman aku beraya dari pagi sampai ke Malam.kesian dia jadi nevigator dan maps tak Berbayar aku hari tu.HAHAHAH!! well pengorbanan nya ialah dpt makan rendang semua tu time open house.hik hik hik ^_^
Mcm biasa lah perjalanan boleh dikatakan dari seluruh kuching kami berjalan raya ni dari batu kawa,ke matang,ke Bako,ke Demak.Semariang,kampung Pulo..dan banyak lagi.Sebab rumah kawan kawan aku ni bertaburan di seluruh kuching.so memang pusing2 lah di kuching ni.Tapi tak juga aku hafal hafal jalan di kuching ni.HAHAHAH!!

With Nenek Nur Ashikin (UUM).Sedap Mee LAksa di rumah dia.nak makan lagi lah raya tahun depan.hehe

With Nur Farhana. Ex matrikulasi Labuan.hehe.tak boleh rapat rapat ni sebab dia ni sudah berpunya..nama BF dia nak tahu tak.tak boleh lah kasi tahu.ada tu gambar BF dia di blog aku ni juga.HAHAHAH.tettttt

With Hafizah Hanum.pelajar Politeknik Kota Kinabalu..Next year bulan 5 graduate sudah diploma dia.Harap sambung degree di UMS.nanti boleh jumpa dan berporet sama sama.hik hik hik hik

With Amirul Syafiezan.kelas 5S2 time di sekolah dulu.tengok rambut dia tu.boleh sama baju melayu aku sudah..Artis korea bah dia ni sudah.bangga dpt jumpa dgn dia ni.Plus badan dia semakin tinggi tauuu.terkejut aku.mesti pergi Thailand utk tambah tinggi ni kan kan.hahahahahh!! gurau ja lah fizan.hihih.jangan marah.hehe

Rahim dan Anthony.Sweet Couple.Opsssssss.sweet Friends lah.hihi.ada juga budak kecil di gambar tu yg tak mahu kalah utk bergambar ya.hahahahha..Kasi masuk ja lah kan .hahhaha..

AKu dan Rahim..Ketara nya muka aku Gemuk dalam gambar ni.Salah Posing bahagian muka ni.Adoiiii.malu malu.nasib juga muka rahim Gemuk kan.tak lah ketara sangat.HAHAHAHAH!!

Aku dgn Anthony Alvin.hehe.NO KOmen pasal gambar ni.hihihihi

Dgn adik Amirul Syafizan..cute kan adik dia ni.first time aku tengok dia terus aku dtg dekat dgn dia bergurau dgn dia.aku ni memang suka kalau budak kecil LELAKI tapi .kalau perempuan aku tak suka sangat.tak best dan susah nak dibawa bergurau.Rasa nak bawa balik ja budak ni.lupa pula aku nak tanya nama dia hari tu.Tapi dia Cute!! *GERAM!!! hehe

Dgn Azril Yusman..KAwan 5S2 aku dulu.Sekarang practikal  dan pelajar  Politeknik Kuching..Tak lama lag insyaALLAH bergelar MAhasiswa University.tu pun kalau dia mahu sambung degree lah.harap sambung lah ya ril.Degree penting.huhu
Dgn AWANG AZRI.sampai From 4 sahaja aku dpt sama dgn dia ni.sebab selepas form 4 awang ni dia pindah ke Kolej Abdillah.so lepas tu memang tak sama kelas lah kan.tapi selalu juga jumpa dia ni.Well dia ni lah Manusia yg pertama di Dunia ni yg memberikan Gelaran nama aku dgn panggilan "CHIKIN" dari situk lah banyak kawan kawan aku panggil aku chikin.grrr =.= .best kan dia ni.So sampai sekarang dan hari ini lah dia panggil aku dgn nama chikin.melekat di kepala dia dgn nama Chikin tu..Asal tengok muka aku dari jauh sudah kedengaran suara Dia memanggil ku dgn nama Chikin.hahaha.sebab tu lah aku sayang dia ni tau.HAHAHAH!!.org nya baik.belajar di Swimburne.Ambil course Finance.hehe..Harap Persahabatan kita berkekalan k sampai akhir hayat.Aminnn.Baju pink lagi tu dia pakai!! tettttttttt...
Yg ni nama dia Mohd Tarmizie Bin Zolpata.aku panggil dia PATAH KAKI sebab nama bapa dia zolpata.Jahat kan aku.biarlah.dia panggil aku dgn nama SUSU time di sekolah dulu gara gara nama bapak aku Suhailli.Choiii.ahhahaha.Ni lagi sorang manusia yg memberikan gelaran nama aku dgn nama "SIPUT" ..jahat kan dia.muka semacho aku ni dipanggil siput.HAHAHAHA.Dia ni antara kawan yg lama aku kenal di SMK.ST.THOMAS dulu..hehe.KAki Game..tak boleh dipisahkan.Sekarang dia belajar di Politeknik Mukah.Sama juga Bulan 5 nanti graduate lah dari Diploma.nanti lepas ni harap dia sambung degree lah ya di University yg ada.semoga kau berjaya Mizie..Aminnn.Malu malu kunun dia tu nak bergambar dgn aku.Tembak kang.HAHAHAHA..
Ni dia "Adik Angkat" aku dulu time di SMK.ST.THOMAS.Nama dia Ariff Ismail bin Mohammad.HArap betul lah full name dia tu.aku ni pelupa sikit.lama sudah tak berjumpa dgn dia ni since aku habis form 5 dulu.lepas tu memang lansung tak jumpa.Nasib hari raya ni hati aku tiba2  nak pergi jumpa dia.Al maklumlah lama tak jumpa dia kan.Akhirnya berjumpa juga dan beraya di rumah dia.Dia ni baik org nya..lama sangat aku kenal dia since form1 tauu.so dia kenal aku ,aku pun kenal dia.tapii tu dulu lah.sekarang dia kan ada kehidupan masing2.Tak berani lah nak kacau.Just aku boleh berharap agar dia tak lupakan aku lah..harap dia masih ingat zaman2 sekolah dulu.Aku tak pernah lupakan sesiapa.HArap ktk Berjaya ariff.belajar benar2 k sinun.Bangga kan Mak ktk k.dan paling penting iboh lupa Kmk k ariff..Sayang adik kmk sorang tuk. :)

Dgn Amirul Syafizan lagi..Mcm artis korea kan dia..NAK SAINN!!! HAHAHA


So itu lah antara Kawan kawan sekolah aku yg aku boleh perkenalkan.Sebab banyak lagi sebenarnya rumah kawan sekolah aku yg belum pergi tapi apa kan daya tiada rezeki.insyaAllah nanti kalau ada masa tak perlu tunggu raya aku pergi jumpa kawan aku yg lain.huhu.Isnin ni(27 Ogos) aku dah balik Ke UMS..Incharge orientasi intake Mahasiswa baru UMS..harap Umur kita semua panjang dan dpt berjumpa lagi k.dan paling penting korang jangan lupa aku k. Aminnnn ^_^

Bye bye..
See you next Time .....








No comments:

Post a Comment